با توجه به الگوریتمهای گوگل چه انتظاری از کارشناس سئو داشته باشیم؟
تعریف یک روند کاری معین پس از شناخت کامل فعالیت سایت بر پایه افزایش کاربران واقعی سایت که سبب افزایش میزان فروش یا بهبود در جذب تبلیغات میشود. هدف نخست در فعالیت های مرتبط و پیوسته با سئو کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. ولی مقصود اصلی ما باید بر پایه افزایش کاربران واقعی سایت که سبب افزایش میزان فروش یا بهبود در جذب تبلیغات میشود.
هدف نخست در فعالیت های مرتبط و پیوسته با سئو کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل است.ولی مقصود اصلی ما باید بر پایه افزایش کاربران واقعی سایت که سبب افزایش میزان فروش یا بهبود در جذب تبلیغات میشود.
در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه چه انتظاراتی از کارشناس سئو داشته باشیم، بپردازیم.
در ادامه کلیه موارد به صورت تیتروار درج شده است:
•شناخت کامل فعالیت سایت ، بررسی رقبا، محصولات خدمات، مشتریان و مخاطبان.
•بهینهسازی محتوای صفحات سایت و بهرهگیری از کلمات کلیدی در مکان های مناسب مانند عنوان صفحه، تصاویر سایت، متن و….
•تحلیل کلمات کلیدی و هدف ،دستهبندی کلمات کلیدی،آگاهی از پتانسیل های موجود و نتایج دریافت شده.
•بازنویسی عنوان صفحه و مقالات و توضیحات متا صفحات و ترکیب عبارات هدفمند برای جلب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک در صفحه نتایج جستجو.
•شناسایی ده کلمه کلیدی برای هدفگذاری در فضاهای مختلف سایت شامل صفحه اصلی، دستهبندی ها و مقالات.
•بهبود UXسایت، افزایش تعداد بازدید صفحه برای هر کاربر و کاهش Bounce Rate یا نرخ پرش.
•شناسایی و برطرف کردن خطاهای رایج در سایت؛ بهینهسازی صفحه 404، ریدایرکت 301 و 302، خطاهای دسترسی گوگل به صفحات در سرچ کنسول، محتوای تکراری، رفع ایرادات فایل Robots.txt، بررسی نقشه سایت، شناسایی لینک ها خراب در سایت، بررسی وضعیت سرعت صفحات و موبایل فرندلی بودن آنها، بررسی نحوه نمایش در مرورگرها و سایزهای مختلف صفحه نمایش.
•پیادهسازی تکنیک های لوکال سئو یا سئو محلی، درج بر روی نقشه گوگل و تعریف صحیح از شبکههای اجتماعی و اطلاعات تماس
•تعریف یک روند کاری معین و هدفگذاری مرحلهای برای تولید محتوا و کسب جایگاه.
•بررسی دلایل موفقیت رقبا و الگوبرداری صحیح از تکنیک های بکار گرفتهشده
•دنبال کردن تغییرات در زمینه کاری و شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیش رو، شناخت صحیح الگوریتم های گوگل و تکنیک هایی که موجب جریمه سایت میشوند.
•تعهد بر بهینهسازی سایت برای کاربر و موتور جستجو.
•تولید محتوای کاربردی و مفید، شناسایی موضوعات و مقالاتی که در کسبوکار شما به آن توجه زیادی نشده است. آموزش استانداردها و تکنیک های نگارش محتوا مطابق با اصول سئو به تیم تولید محتوای.
•پیشنهاد متن مناسب برای دکمهها و بنرها و تعریف صحیح از call to action در سایت متناسب باهدف گذاری ها.
•شناخت کافی از سیستم های مدیریت محتوای سایت.
•آشنایی عمومی با دستورات کد نویسی HTML و CSS.
•آشنایی با استانداردها و عوامل مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی، سبد خرید و صفحه محصول.
•آشنایی کامل با ابزارهای مدیریتی سئو مانند سرچ کنسول و Google Analytics.
•زمینه سازی برای ساختار مناسب برای لینک سازی داخلی و شیوه ارتباط صفحات مهم با یکدیگر.
•تعیین راهبُرد لینک سازی خارجی، کلمات لینک شده هدف، ریپورتاژ آگهی، روش های لینک بیلدینگ و روش های سئو کلاه خاکستری.
•بهینهسازی منو سایت، ساید بار، فوتر و مسیرهای دسترسی داخلی.
•تعیین ساختار آدرسدهی صفحات و نحوه بهکارگیری کلمات کلیدی در آدرس صفحه.
•تعیین KPI مناسب برای تخمین عملکرد سایت و دستیابی به اهداف.
•ارائه گزارش ماهیانه از ، جایگاه کسبشده در کلمات هدف و نحوه رفتار کاربران در سایت.
•بهینهسازی حساب کاربری در شبکههای اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیسبوک، لینکداین، اینستاگرام و … ایجاد ارتباط درست میان صفحات اجتماعی و سایت اصلی.
•مشاوره برای نحوه انتشار محتوا در کانال های عمومی مانند سرویس های اشتراک ویدئو، ارسال خبرنامه ایمیلی و شبکههای اجتماعی.
•رعایت استانداردهای اولیه برندینگ در حوزه وب و نحوه معرفی نام برند به موتورهای جستجو به ویژه گوگل.
•بررسی وضعیت هاست و دامین از نظر کیفیت و تأثیرگذاری بر عملکرد سایت.
•مشاوره برای کمپین های تبلیغات کلیکی و فضاهای مناسب برای تبلیغات بنری.
•بهکارگیری هیت مپ و بررسی رفتار کاربران در سایت.